Sider

lørdag den 6. august 2011

en chokolækker lørdag

Okay jeg sir det ligeud - JEG ÆÆÆÆLSKER CHOKOLADEKAGE! - og det gør resten af familien egentlig også. Men jeg synes at godt og vel alle chokolade kage opskrifter jeg har prøvet har givet en ok, men lidt tør kage.. øv. MEN- nu tror tror jeg at jagten på den bedste chokoladekage er slut! og så er opskriften tilmed nem... så den vil jeg dele med jer:-)

6 spsk kakao
250 g hvedemel
300 g sukker
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
en knsp salt
2 æg
250 g smeltet smør
2½ dl mælk ell vand

-Alle ingredienser røres sammen i en skål og røres med elpisker i et par min. til den har fået en cremet konsistens. dejen kommes i en smurt springform. bages i ovn på midderste rille ved 170grader i ca 35 min. efter de 35 min. stikkes med en nål for at se om den er færdig... skal muligvis ha lidt mere tid.. ovne er jo lidt forskellige(desværre;)
når kagen er kølet af skal der glasur på -
3 spsk kakao
250 g flormelis
2 spsk blødt smør
½ dl kogende mælk

- alle ingredienser undtagen mælk røres sammen og blandes derefter med den kogende mælk.
Smør ud over kagen - pynt evt. med chokolade knapper

                                                          og sådan her så vores ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar