Sider

lørdag den 22. juni 2013

Den dumme mor...

Jeg læste som regel klummen "dumme mor" i søndags avisen, og nu er far versionen så kommet på banen.. dejligt med lidt humor omkring forældrerollen på godt og ondt.. " ej altså hvor er jeg da bare en dum og uperfekt mor/far!,høhøhø, er det ikke rart at vide man ikke er alene? jo.. MEN!

Det er altså også lidt nemt at joke rundt og flashe ens usikkerhed når ens største problem indtil videre har været hvilken ble skal baby bruge, skal baby ha hjemmelavet eller færdiglavet mad og betyder babys nuværende udtryk at han skal lave brun? hvilke gummistøvler skal mit barn ha til start i børnehaven? og skal hun ha 3 eller 4 halve med på madpakken?..

nej når først baby er blevet til et præpubertert monster der rent faktisk kan SIGE og fortælle hvorfor at du er en dum og dårlig mor - ja så er det da knap så sjovt.. også selvom man ved at man gør det bedste man har lært - og som der 9 ud af 10 gange heldigvis også er det rigtige:-/

Jeg kan huske da min første var baby og nogen sagde " små børn - små problemer, store børn - store problemer".. jeg tænkte at de var da latterlige og at intet kunne værre mere problematisk end at finde ud af hvordan jeg fik den bebs til at spise den dejlige biodynamiske vælling jeg lige havde stået i mit ansigts fodsved og kreeret så sirligt!..

Men nu fatter jeg det.. ÅÅÅÅHHH jeg fatter det!

Der er så mange følelser på spil i et større barn.. så mange påvirkninger fra omverdenen..
Der er stadig grænser der skal prøves af - men man sætter altså ikke lige et barn, på højde med en selv, på en timeout på værelset??!
Der er så mange ting der skal vises frem og guides igennem - men på den anden side er der mange ting som skal skjules lidt endnu.. må ikke blive for hurtigt stor - må dog ikke pakkes ind i vat.

Indtil videre knokler jeg videre og gør det som enhver god mor skal gøre - nemlig det bedste hun kan.. intet mindre, intet mere. og så kan man jo trøste sig med at om et par år, når de præpubertære unger er blevet endnu større, vil man tænke tilbage på DENNE tid som " de nemme dage";)

lige et tilfældigt billede af mit fantastiske fuldtidsjob! - 5xhygge foran flimmeren lørdag morgen<3




2 kommentarer:

  1. ... og paradoksalt nok er børnenes tiltagende størrelse og alder omvendt proportional med den indflydelse man har på deres liv ... alt andet kommer gradvis til at fylde mere; skole, lærere, venner, pc. Heldigvis vokser man også selv med denne opgave og kan forhåbentlig hen ad vejen nyde den frihed man får til sig selv og sine egne behov :-) Tror egentlig ikke der er nogen "nem" periode - det ungerne har brug for fra forældrene ændrer bare karakter. Jeg husker tilbage på tiden med mindre børn som aldeles arbejdsom og temmelig anstrengende ;-) men som du skriver - man kan jo kun gøre sit bedste :-)og så huske at nyde stunderne med børnene ind i mellem

    SvarSlet
  2. *gulp* Marlene... Jeg er der ikke endnu. Men jeg har på fornemmelsen at du har ret!
    Men for søren hvor ser det hyggeligt ud med sådan en søndagsflok ♥.

    SvarSlet