Sider

onsdag den 4. december 2013

jeg er en kylling (bagsiden af møgbamsen #2)

Juletid er jo lig med nisser... og er man rigtig uheldig betyder det at hver en børnehave/indskolings unge skal "ha lov" til at få en herlig nisse ven med hjem en dag i december..
That´s right! jeg er IKKE blevet mere vild med dem siden sidste gang de var emne her på bloggen..
Faktisk havde jeg lovet mig selv at samle mod sammen, og skrive hvad nissen rent faktisk havde lavet, i år!..
men nej - jeg havde ikke n*sserne til det..

Drengen kom hjem så glad med nissen: " se mor, se mor", (ja den er fin skat), derefter røg nissen tilbage i posen og frem kom bogen.. "mor nu skal du skrive i den at han har rykket rundt på møblerne og farvet mælken grøn og proppet toiletpapir i støvlerne og, og, og...

Mor:" jamen han har jo ikke gjort noget af det, - han er jo lige kommet ind af døren?!"
Barn: " men mor det er altså det man skal skrive! og du skal også skrive at han har sovet i min seng!"

Sig mig en gang! hvad er det her?? en konkurrence i at være den mest nisse engagerede mor i hele landet?
Min dårlige mor-samvittighed(jo vi har den alle) prøvede at overtale mig til at grave dybt i alle køkkenskufferne og krydse fingre for at vi havde noget gammel frugtfarve liggende. Men inden det gik så galt opdagede jeg at barnet allerede havde stoppet nissen ned i sin pose og var igang med at lege med sine søskende.... og han skænkede ikke nissen en tanke før næste formiddag hvor han fik den stukket i hånden på vej til børnehave... En sjov historie fik jeg da bikset sammen til hans bog... men han har IKKE lavet en skid.. til gengæld havde han gjort sig en masse tanker om alle de sjove farverige mennesker han mødte i vores hus..
Imens jeg skrev, digtede jeg en masse saftige historier oppe i hovedet som med garanti havde sørget for at nissen var blevet væk næste år:

" efter børnene var kommet i seng drak nissen for meget rødvin sammen med mor og far og kastede op i håndvasken", eller måske "nissen stod i vinduet og viste sin snehvide røv til forbipasserende"?

ingen af den kom med i bogen desværre - hvor er det ærgeligt jeg er sån en kylling!!

11 kommentarer:

  1. Ej det skulle du ha' skrevet:) ha ha det ville have været for sjovt. Jeg har kun to børn men de to gange den s.... nisse er med hjemme, er altså argh.... Hvad er det lige der sker. Lad det nu bare dø ud. Det er ligesom den der trælse venskabskage man skal passe i 9 dage.... Kender du den?? Skrev om det her:

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/2013/10/gr-det-mig-til-en-darlig-mor-maske.html

    SvarSlet
  2. Var færdig af grin, da jeg læste din indlæg.
    Du skriver jo lige fra hjertet som en anden husmor ville have have gjort, :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har det lige som dig. Bort set fra at mine unger leger med Nissen og den er med i alt hvad vi foretager os, på børnenes opfordring.
    I vores nuværende børnehave følger der ikke en bog med, da de mener december er stresset nok i forvejen. Dagen efter fortæller barnet hvad Nissen har oplevet... Hvis det har lyst.

    Men en sjofel kommentar kunne da have været fedt :)

    SvarSlet
  4. Ha ha ha, men tak for din ærlighed her:)

    SvarSlet
  5. Jep Marlene - den konkurrence lever jo. Endnu! kan jeg se, da jeg har levet lykkeligt et par jule uden ; ) Krydser alt muligt for at standarden for Tulle og Julle ikke er sat helt urimeligt højt...

    SvarSlet
  6. Fantastisk skrevet, du har samme tanker som mig hvad angår de nisser.... aka pisnissen ( det er trods alt kun os voksne herhjemme der kender det navn. ) d. 2 december var vi så heldige at få hele 2 nisser med hjem samme dag WTF !!! den ene blev transpoteret hjem i silende regn foran i cykelkurven for udsigten skulle jo ikke fejle noget, sjask våd hjemme igen havnede den ude på badeværelset hvor gulvarmen slog til så den kunne nå at tørre bare lidt inden den skulle i posen igen....Det eneste den oplevede herhjemme er en typisk hverdag i en familie med 3 mindre børn, og det er altså ikke altid lige spændende !!!! den anden nisse sad i sidelommen på skoletasken og må have følt sig en smule overset !!! I den famøse nissebog der skal retur til børnehaven bliver der skrevet lige det der falder mig ind, kl 00.03 dog undlod jeg at skrive om det homoseksuelle forhold den ene nisse vist har til vores husnisse egon ( de har nemlig set hinanden fast 1 gang om året i nu 5 år !!!! ) Det er igen en voksen joke der er herhjemme da vi bliver nød til at se det sjove i at have de nisser med hjem hvert år. Istedet blev der skrevet et par linier om at han igen havde mødt vores husnisse egon :-)
    Hånden på hjertet gider jeg slet ikke det nisse halløj, jeg syntes at vi har mere end nok at se til i december ...... Så jeg forstår dig virkelig godt !!!!
    Men det kunne jo være at vi skulle begynde at skrive det vi virkelig gerne ville, så kan det nemlig være at den ALDRIG ville komme med os hjem igen
    Gitte

    SvarSlet
  7. åh jeg forstår dig godt!! Nissen i den yngstes børnehave er heldigvis meget glad for at være i børnehaven, så den bliver der! Wuhuu.. Som Gitte skriver - man har rigeligt at se til i December, og efterhånden er det bare en konkurrence i at være mest opfindsom.. Åh ja, i den perfekte verden var vi alle super-overskuds-agtige-opfindsomme-og-evigt-lækre mødre.. *I wish*

    SvarSlet
  8. Hahaha. Godt skrevet. Husker det kun alt for godt.

    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  9. Sikke da noget med jeres nisse halløj. Kan godt forstå du kan få lidt "øh hvad nu, ikke igen i år" over alle de opgaver der følger med børn og institutioner.
    Men sjov fandt du da på også selv om ikke alt endte i bogen, havde nok ellers fået nogen op af stolen:-)
    Glæedlig jul og undgå stress.
    Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
  10. IIh jeg hader også det 'tvangs-engagement', der i virkeligheden ligger gemt i de der bamser! Heldigvis er 'nissen' frivillig i vores børnehave og sjovt nok mangler de aldrig frivillige -jeg undre mig i den grad over, hvordan de kan få frivillige nok til at holde den kørende hele december. Næste år må du skrive det med rødvinen og så købe sådan en rødvin i sodavands str. Hælde halvdelen ud og give nisse resten med tilbage.

    SvarSlet
  11. I am really inspired along with your writing abilities as smartly as with the
    format in your weblog. Is that this a paid subject or
    did you modify it your self? Anyway keep up the nice
    quality writing, it is rare to see a nice weblog like this one these days..


    my site :: Rumha Kayu Jati

    SvarSlet